یارانه و راهنمایی یارانه

یارانه و راهنمایی یارانه, زمان واریز رایانه

یارانه و راهنمایی یارانه

یارانه و راهنمایی یارانه, زمان واریز رایانه

سود سهام عدالت کی پرداخت می شود؟

سود سهام عدالت کی پرداخت می شود؟
رییس سازمان خصوصی سازی در جمع خبرنگاران از پرداخت سود سهام عدالت گفت و خاطرنشان کرد که سود این سهام سال آینده متعلق به دولت نخواهد بود.
زمان پرداخت سود سهام عدالت
رییس سازمان خصوصی سازی با اعلام این که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولین تعلق دارد، گفت:اگر سهام را نتوانیم آزاد کنیم و قابل معامله هم نباشد، لااقل باید سود آنرا در سال آینده به مشمولان پرداخت کنیم.
 پوری حسینی درجمع خبرنگاران با اعلام این خبر که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولین تعلق دارد، اظهارداشت:این اوراق برای سهامداران قطعا ارزش بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت.
رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه اگر سهام را نتوانیم آزاد کنیم و قابل معامله هم نباشد، لااقل باید سود آنرا در سال آینده به مشمولان پرداخت کنیم، افزود:اما هنوز این موضوع و میزان سود پرداختی به صورت کامل ساماندهی نشده چراکه شرکتهای سهام عدالت هنوز کاملا منفک نشده است.  
 وی اضافه کرد:هنوز این موضوع شناسایی نشده که کدام شرکتها در اختیار مشمولان طرح قرار می گیرد و کدامیک به دولت بر می گردد. البته سازمان خصوصی سازی وظایف خود را انجام داده و پیش نویس آن را تهیه کرده و به مراجع ذیربط تحویل داده ولی هنوز تبدیل به مصوبه نشده است.
 رییس سازمان خصوصی سازی با تأکید بر اینکه در مورد میزان سودی که در اختیار هر یک از دارندگان سهام عدالت قرار می گیرد فعلا نمی توان اظهار نظر کرد، تصریح کرد:باید به این نکته اشاره کرد که در طول ده سال گذشته حدود 42 هزار سهم به این طرح اختصاص پیدا کرده که حدود 30 هزار میلیارد تومان قیمت گذاری شده است؛ ولی مابقی هنوز قیمت گذاری نشده و به نظر می رسد این مقدار قابل قیمت گذاری هم نباشد.
پوری حسینی در ادامه با اعلام اینکه آیا 12 هزار میلیارد تومان باقیمانده نیز در سبد قرار گیرد یا کنار گذاشته شود، مصوبه دولت را نیاز دارد، گفت:باید توجه داشت که اگر سهام شرکتی به سهام عدالت اختصاص یافته تا تیرماه سال قبل فرصت دارد که مجمع برگزار کرده و سود سهام عدالت را جدا کنند و بعد از آن هم، 8 ماه دیگروقت صرف تادیه کنند بر همین اساس تا پایان سال 96 این پول در حساب مشمولان خواهد بود.
 پورحسینی با اشاره به اینکه پرداخت سود سهام متعلق به مشمولان سهام عدالت برای فعالیت در سال 95 که سال 96 مشخص و پرداخت می شود، به دارندگان سهام عدالت اختصاص دارد قطعی است، اظهارداشت:مگر اینکه مجلس قانون دیگری وضع یا ابلاغیه دیگری داشته باشیم.
ممکن است این سهام را به دست مردم ندهیم ولی سود را در سال آینده به مردم خواهیم داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.