یارانه و راهنمایی یارانه

یارانه و راهنمایی یارانه, زمان واریز رایانه

یارانه و راهنمایی یارانه

یارانه و راهنمایی یارانه, زمان واریز رایانه

اعلام زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۳۹۵

اعلام زمان واریز یارانه نقدی

زمان واریز هفتاد و سومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه اسفند ۱۳۹۵) اعلام شد .
هفتاد و سومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه اسفند ۱۳۹۵)  ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۴ اسفند ماه امسال واریز می شود
یارانه نقدی اسفند ۹۵ صبح روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۹۵ قابل برداشت است.
این در حالی است هفتاد و دومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه بهمن ۱۳۹۵)  ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۶ بهمن ماه واریز شد.

زمان و میزان پرداخت عیدی مستمری بگیران

زمان و میزان پرداخت عیدی مستمری بگیران امسال

سیدتقی نوربخش در نشست خبری در بندرعباس افزود : پس از اعلام میزان عیدی از طرف هیات وزیران، اوایل اسفند به حساب مستمری بگیران واریزخواهد شد. وی همچنین گفت :2 هزار و 200 نفر از طریق آزمون استخدامی جذب این سازمان می شوند. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود:آزمون بهمن امسال برگزار خواهد شد. سیدتقی نوربخش با اشاره به عدم تحقق به روز بودن پرداخت بیمه به مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی گفت:تا 10 روز آینده با ارائه اسناد بیمه ای پرداخت ها به مراکز درمانی دانشگاههای علوم پزشکی به روز می شود. وی افزود:69 هزار میلیارد تومان برای بودجه سال آینده این سازمان در نظر گرفته شده است. سیدتقی نوربخش با بیان اینکه در دو سال گذشته میزان مستمری افراد زیر پوشش تامین اجتماعی 65 درصد افزایش یافته است مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت : امسال 4 هزار و 200 میلیارد تومان در ماه برای مستمری ، بیکاری و درمان هزینه شده است. نوربخش افزود:بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان خلیج فارس بندرعباس تاپایان سال آینده راه اندازی می شود. سازمان تامین اجتماعی کشور 4 میلیون و 200 هزار بیمه شده زیر پوشش خود دارد که از این شمار 875 هزار نفر هرمزگانی هستند.

افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلین برای سال 96

افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلین برای سال 96
 رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 96؛ قیمت بنزین، یارانه نقدی و قیمت دلار در لایحه بودجه 1396 کل کشور توضیحاتی ارائه کرد.
طبق لایحه بودجه سال 96 حقوق بازنشستگان و شاغلین10 درصد افزایش خواهد یافت .
نوبخت در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه، آثار بودجه در زندگی مردم چگونه خواهد بود گفت:متناسب با تورم حقوق بازنشستگان و شاغلین افزایش می یابد لذا طبق لایحه بودجه سال96 حقوق شاغلین و کارمندان 10 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه، یک بند ویژه برای برابری حقوق بازنشستگان و شاغلین در لایحه بودجه سال 96 در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد:دولت یازدهم به صورت مستمر اقدام به افزایش حقوق کرده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، برای امسال پیش بینی شده که نرخ تورم بین7-8 درصد باشد افزود:در سال 93 دریافتی های شاغلین و به ویژه بازنشستگان عادلانه نبود.
نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه، در صفحه 165 برنامه ششم توسعه توضیح داده شده تا بتوانیم نابرابری ها را در بحث حقوق بازنشستگان برطرف و یکسان کنیم اظهار داشت:مجلس شورای اسلامی هنوز برنامه را تصویب نکرده است اما ما براساس آن عمل کرده ایم.
40 هزار میلیارد تومان برای صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته شده است  ادامه مطلب ...

زمان واریز یارانه اسفند 95 و حقوق اسفند 95 کارکنان دولت

زمان واریز یارانه اسفند 95 و حقوق اسفند 95 کارکنان دولت

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه میگوید:

همچنین تلاش می کنیم بتوانیم حقوق اسفند کارکنان دولت را در نیمه اول اسفند و یا حداکثر 20 اسفندماه پرداخت کنیم ضمن اینکه یارانه نقدی اسفند را نیز یکی ، دو روز زودتر از موعد مقرر پرداخت خواهد شد.
نوبخت همچنین در خصوص پاداش بازنشستگان نیز اظهار داشت:کسانی که در سال 95 بازنشسته شده اند یا. تا پایان امسال بازنشسته می شوند، پاداش بازنشستگی شان را دریافت نکرده اند که در اولین زمان، پاداش های آن ها را تقدیم خواهیم کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان یادآور شد:برای بازنشستگان سال آینده نیز جهت یکسان سازی دریافت های بازنشستگان در سال 96 در حد هزار میلیارد تومان، منابع در نظر گرفته ایم.

چه کسانی سهام عدالت را کامل دریافت می کنند؟

چه کسانی سهام عدالت را کامل دریافت می کنند؟
اگر مبنای محاسبه ارزش سهام را غیر ارزش دارایی روز بگذاریم؛ صاحبان سهام ٥٠٠ هزار تومان از سهام شان آزاد می شود و دو دهک پایین جامعه که معادل ١٥ میلیون نفر می شوند یک میلیون تومان سهام در اختیار خواهند داشت اما اگر مبنای محاسبه را ارزش روز دارایی قلمداد کنیم، صاحبان سهام عدالت سهمی معادل یک میلیون تومان در پایان سال در اختیار خواهند داشت و دو دهک پایین جامعه سهامی با ارزش دو میلیون تومان دارند. وزیر اموراقتصادی و دارایی نیز اخیرا با اعلام خبر ارزش یک تا دو میلیون تومانی سهام عدالت، بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران را به این نتیجه رسانده است که پرونده سهام عدالت پس از یک دهه در حال بسته شدن است. با تعیین تکلیف از بابت قیمت ها، این افراد برای در اختیارگیری سهام شان یا باقی سهم شان را از دولت نقدا می خرند یا ٥٠ درصد باقیمانده را می فروشند.
جعفر سبحانی مشاور رییس سازمان خصوصی سازی گفته است:«به طور قطع تا پایان سال ٩٥ سهام عدالت را آزادسازی کرده و به این مفهوم، در جهت اطلاع از میزان دارایی تمام سهامداران تعیین تکلیف خواهند شد. مطلع هستید که حدودا ٤٩ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند. با توجه به فراگیری این واگذاری، تلاش می کنیم میزان دارایی سهامداران را به طور مشخص تا پایان سال اعلام کنیم. به بیان دیگر میزان دارایی که مقدمه ای برای آزادسازی است تا پایان سال مشخص خواهد شد. اما درباره قسمت دوم پرسش شما باید این موضوع را توضیح دهم که ١٠ سال پیش بینی شده در قانون در اسفند سال ٩٤ به اتمام رسیده است. »  ادامه مطلب ...

سود سهام عدالت کی پرداخت می شود؟

سود سهام عدالت کی پرداخت می شود؟
رییس سازمان خصوصی سازی در جمع خبرنگاران از پرداخت سود سهام عدالت گفت و خاطرنشان کرد که سود این سهام سال آینده متعلق به دولت نخواهد بود.
زمان پرداخت سود سهام عدالت
رییس سازمان خصوصی سازی با اعلام این که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولین تعلق دارد، گفت:اگر سهام را نتوانیم آزاد کنیم و قابل معامله هم نباشد، لااقل باید سود آنرا در سال آینده به مشمولان پرداخت کنیم.
 پوری حسینی درجمع خبرنگاران با اعلام این خبر که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولین تعلق دارد، اظهارداشت:این اوراق برای سهامداران قطعا ارزش بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت.
رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه اگر سهام را نتوانیم آزاد کنیم و قابل معامله هم نباشد، لااقل باید سود آنرا در سال آینده به مشمولان پرداخت کنیم، افزود:اما هنوز این موضوع و میزان سود پرداختی به صورت کامل ساماندهی نشده چراکه شرکتهای سهام عدالت هنوز کاملا منفک نشده است.  ادامه مطلب ...

زمان واریز سود سال 95 سهام عدالت اعلام شد

زمان واریز سود سال 95 سهام عدالت اعلام شد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت:مشمولین سهام عدالت، از اواخر سال 96 سود سال مالی 95 خود را دریافت می کنند.
سهام عدالت

 پوری حسینی گفت:بر اساس قانون از سال 85 سهامی تحت عنوان سهام عدالت به مشمولین اختصاص داده شده است که اقساط آن از محل سود سالیانه واریزی به خزانه تسویه می شود.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به پایان یافتن مهلت 10 ساله اجرای طرح توزیع سهام عدالت در کشور در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه برای ساماندهی سهام عدالت گفت:حسب دستور شورای عالی اجرای اصل 44 قانون اساسی سازمان خصوصی سازی باید اقدام به ارائه صورتحساب به مشمولین کند تا این که هر فردی بداند چه میزان از اقساط سهامش پرداخت شده و چقدر می تواند بابت تسویه نهایی سهام عدالتش واریز کند.  ادامه مطلب ...